„Monitoring sociálních sítí nám pomáhá mapovat situaci a dobře cílit,“ říká Václav Koukolíček, tiskový mluvčí Tesca
5. listopadu 2021

„Monitoring sociálních sítí nám pomáhá mapovat situaci a dobře cílit,“ říká Václav Koukolíček, tiskový mluvčí Tesca

Reference

PR klub i v letošním roce vyhlásil profesní ceny Mluvčí roku a jejím vítězem v kategorii Nejlepší mluvčí soukromého sektoru se stal Václav Koukolíček z Tesco Czech Republic. Byl to nelehký rok pro mnoho společností a přístup k současné koronavirové krizi byl jedním z kritérií vyhodnocení vítěze. Zeptali jsme se proto Václava Koukolíčka, jak se v roce 2020 změnila jeho práce, kam si chodí pro inspiraci a jak vnímá zisk ocenění.

Letošní rok byl pro všechny hodně specifický a bylo nutné komunikovat mnoho bezprecentních situací. Ve Vašem oboru to platí dvojnásob. Jak vnímáte získání ceny Tiskový mluvčí roku 2020?  

Ceny si velmi vážím, skvělých profesionálů je v tomto oboru celá řada, proto mne ocenění překvapilo a potěšilo. Můj velký dík patří také všem mým Tesco kolegům, kteří mi v mé práci pomáhají a poskytují mi všechny potřebné informace.

Jak se pro vás v roce 2020 proměnila vaše práce? 

Uplynulý rok zásadním způsobem ovlivnil celou řadu oblastí našeho života a patří mezi ně i způsob komunikace. Omezily se osobní kontakty, většina komunikace přešla na online a celkově se komunikace zrychlila. Musíte během velmi krátké doby reagovat na celou řadu změn. Výrazným způsobem se řada věcí urychlila. Tím, že fungujeme v rámci střední Evropy na třech trzích, tak jsme využívali videohovory a další nástroje online komunikace. Už se ale moc těším, až bude vše opět fungovat v normálu a budeme se moci opět potkávat bez omezení.

V PR pracujete už mnoho let a obor se zejména v poslední době hodně vyvíjí. Kam si chodíte pro inspiraci a kde sledujete trendy? 

Zdrojem inspirace jsou pro mě všichni v mém okolí – kolegové, kamarádi, zákazníci a členové mé rodiny. Snažím se sledovat oborové weby a časopisy a mít přehled o všem důležitém, co se děje. Rád a pravidelně čtu časopis Marketing & Media a jejich web, dále pak Zboží a prodej, mediar.cz, mediaguru.cz, czechcrunch.cz či forbes.cz rád si poslechnu i jejich podcasty. Z knih by z poslední doby zmínil třeba Reputation Management: The Future of Corporate Communications and Public Relations od Tonyho Langhama. 

Protože vím, že používáte Mediaboard, nedá mi to a musím se zeptat. Jak se Vám s ním pracuje? 

Pomáhá nám rychle a velmi přehledně zmapovat dění v médiích. Oceňuji, že se systém neustále vyvíjí a rozšiřuje nové funkcionality. Dokážeme díky ní snadno zachytit novinky a aktuální trendy, přehledné analýzy nám pak poskytnou cenné srovnání s naší konkurencí.  

Social monitoring a listening jsou pojmy, se kterými se dnes setkáváme velice často. Monitorujete sociální sítě? 

Cílená komunikace na naše klíčové stakeholdery je jedna z věcí, které se usilovně věnujeme. Využíváme pro to řadu nástrojů a právě tento je pro nás velkým pomocníkem, dokážeme díky němu rychle zmapovat situaci a dobře zacílit na naše klíčové skupiny

~ Mediaboard Newsroom ~

Mediaboard je předním poskytovatelem pokročilých řešení v oblasti media intelligence navržených tak, aby firmám umožnily lépe se orientovat v dynamickém světě médií. Dáváme organizacím možnost získat cenné přehledy, sledovat mediální pokrytí, trendy v odvětví a činit informovaná rozhodnutí na základě našich chytrých dat.